Dunav Film Fest u Smederevu od 18. do 23. avgusta – 40 filmova na četiri lokacije

0
177

Na četiri atraktivne lokacije, u šest programskih celina biće prikazano 40 filmova.

Dunav Film FestSmederevo će od 18. do 23. avgusta biti domaćin prvog izdanja Dunav Film Festa. A, koji će domaćoj publici prikazati najznačajnija filmska ostvarenja podunavskih zemalja. Projekcije će biti prikazane na Tvrđavi (Mali grad), Pristaništu na Dunavu, Karađorđevom trgu (slobodan ulaz) i u Kulturnom centru (slobodan ulaz).

65. Pulski filmski festival: Ovacije za Milenu Dravić

Glavni program festivala odvijaće se u Malom gradu Smederevske tvrđave. Na ovoj lokaciji biće svečano otvaranje i zatvaranje festivala, kao i projekcije filmova iz Takmičarske selekcije, gde je osam aktuelnih filmskih ostvarenja evropske i podunavske kinematografije. Film “Svi znaju”, koji je otvorio ovogodišnji Kanski filmski festival, svečano će otvoriti i Dunav Film Fest. Reč je o ostvarenju dvostrukog iranskog oskrovca Ašgara Farhadija sa Penelope Kruz i Havijerom Bardemom u glavnim ulogama. Ovo ostvarenje biće prikazano van konkurencije.

Dunav Film Fest u Smederevu
Penelope Kruz i Havijer Bardem su glavni akteri filma “Svi znaju” koji će otvoriti Dunav Film Fest, Foto: Promo

U Takmičarskoj selekciji je domaći film “Zlogonje” u režiji Raška Miljkovića. U Smederevu imaće srpsku premijeru, u nedelju, 19. avgusta. Scenario za ovaj film potpisuju Marko Manojlović i Miloš Krečković, a nastao je po motivima knjige “O dugmetu i sreći” Jasminke Petrović. “Zlogonje” su, inače, svetsku premijeru imale na filmskom festivalu u Torontu, kada je film osvojio nagradu Žirija mladih.

Nagrada za film „Zlogonje“ na festivalu u Zlinu
zlogonje
“Zlogonje” će imati srpsku premijeru u Smederevu, Foto: Promo

Na repertoaru su i mađarski film “Bandit Viski”; nemačka drama “U hodnicima”; ukrajinsko-slovačko ostvarenje “Linija”; kao i filmovi “Prevodilac”; “Radio gramofon”; “Limunada”; i “Tri dana u Kviberonu”. Karte su već u prodaji, a cena ulaznica za Takmičarski program iznosi 200 dinara za obe večernje projekcije.
– Trudili smo se da zamislimo najlepšu lokaciju za letnji bioskop i Smederevska tvrđava je bila sasvim logičan izbor! – kažu iz novoosnovanog Dunav Film Festa o jednoj od lokacija na kojoj će se festival odvijati.

smederevska tvrđava dinav film fest
Smederevska tvrđava, Foto: Facebook / Dunav Film Fest

Osim Takmičarske selekcije, na Festivalu su i programske celine: Dunavski hitovi, Vip Kinoteka, Velikani evropske umetnosti, Srednjevekovne prestonice Srbije i Tvrđave Dunava. Pristanište na Dunavu biće lokacija gde će se odvijati projekcije pod vedrim nebom u programu Dunavski hitovi. Biće prikazano pet pažljivo odabranih filmova u čijoj produkciji je učestovalo sedam država podunavskog sliva. To su austrijsko-nemački triler “Hladni pakao”; austrijsko-nemačka komedija “Divlji miš”; nemačko-norveška drama “Svetle noći”; češko-slovačka drama “Domišljati pacijent”; i drama “Nežno stvorenje” u produkciji Ukrajine, Nemačke i Francuske.

FEST 2018: „Beogradski pobednik“ filmu „Ederlezi rising“
collageVIP kinoteka
Ljubitelji domaće kinematografije imaće priliku da besplatno pogledaju u programu VIP Kinoteka restaurirane verzije srpskih klasika – “Ko to tamo peva”, “Kad budem mrtav i beo”, “Maratonci trče poslednji krug”, “Specijalno vaspitanje”

Vip Kinoteka biće stacionirana u centralnoj pešačkoj zoni Smedereva na Trgu Karađorđev dud. Ljubitelji domaće kinematografije imaće priliku da besplatno pogledaju restaurirane verzije srpskih klasika. To su remek-dela domaće kinematografije, u vrhunskom izdanju slike i tona – “Ko to tamo peva”; “Specijalno vaspitanje”; “Maratonci trče poslednji krug”; “Lepota poroka”; “Kad budem mrtav i beo”. A restaurirani film Gorana Paskaljevića “Varljivo leto ’68” biće premijerno prikazan u Smederevskoj tvrđavi i zatvoriće manifestaciju u prisustvu samog autora i ekipe filma (23. avgust).

35. Nušićevi dani: „Ožalošćena porodica“ najbolja predstava po oceni publike
štimac varagic varljivo leto 68
Projekcija restauriranog filma Gorana Paskaljevića “Varljivo leto ’68” zatvoriće festival

Programi Velikani evropske umetnosti, Srednjevekovne prestonice Srbije i Tvrđave Dunava odvijaće se u Kulturnom centru grada Smedereva, gde će biti prikazano 15 filmova i ulaz je slobodan. Velikani evropske umetnosti pružiće gledaocima priliku da se upoznaju sa životom i stvaralaštvom najvećih umetnika XX veka sa starog kontinenta. Među pet filmova koji će biti prikazani u ovoj celini je i “Gogen”. Gledaoci će ga videti u ponedeljak 20. avgusta. To je biografska drama o velikom Ogistu Gogenu, umetniku koji je 1891. godine ostavio ženu, decu, civilizovan svet i njegove političke i moralne konvencije, i otišao na drugi kraj sveta u potrezi za novom inspiracijom. Siromašan i usamljen, slikar odlazi duboko u džunglu Tahitija gde upoznaje Tehuru, svoju muzu, koja će ga inspirasiti da stvori svoja najznačajnija dela.
U ovom programu biće i filmovi “Braća Limijer”; “Gogen”, “Peter Handke” i “Štefan Cvajg”.

Završen 47. Sofest: Gran pri za najbolji film – „Izgrednicima“

U okviru Srednjevekovne prestonice Srbije biće prikazani dokumentarni filmovi “Beograd”, “Kruševac”, “Ras”, “Skoplje”, “Smederevo”; a u program Tvrđave Dunava su sledeća ostvarenja: “Bečka tvrđava”, “Golubac i tvrđave u Mađarskoj”, “Petrovaradinska tvrđava”, “Beogradska tvrđava”, i “Devin tvrđava i Vidin tvrđava”. Ovih 10 dokumentarnih filmskih ostvarenja su u produkciji Filmskih novosti.

A. D.

POSTAVI ODGOVOR

Molim vas unesite vaš komentar