GORAN MARKOVIĆ: Film “Delirijum tremens” bila je ideja Pece Ejdusa

0
149

Na 47. FEST-u premijerno je prikazan i film Gorana Markovića “Delirijum tremens”.

GORAN MARKOVIĆ: Predrag Ejdus imao je ideju da snimimo film "Delirijum tremens"
Goran Marković, Foto: FEST

Publika ga zna kao filmskog i pozorišnog reditelja, scenaristu i pisca. Bogati stvaralački opus Gorana Markovića uvećan je novim filmskim ostvarenjem. Posle “Turneje” i “Falsifikatora”, još jedan njegov komad je prešao na platno. Kako se odlučio da to uradi i sa tekstom “Delirijum tremens”?
– To je bila ideja Predraga Ejdusa. On me je zvao, pošto se taj komad igrao jako dugo. Rekao je da bi voleo da se to snimi – kaže Marković.

“Beogradski trio” – knjiga Gorana Markovića

– To je delovalo dosta ultimativno, zbog toga što je on već tada bio u stanju koje je u tom trenutku bilo dosta kritično. Otišao sam na televiziju, to im predložio i oni su prihvatili film i mini seriju. Onda sam adaptirao taj komad i napravio nešto drugo, to više nije taj komad, ali suština je ostala. Još sam se nadao da bi Ejdus mogao da igra, međutim, on to nije mogao. Zamolio sam Tihomira Stanića, koji se osećao zbog toga nekako čudno, bilo mu je nezgodno da zameni čoveka koji je još živ. Otišao sam u bolnicu i Ejdus mi je rekao da je izbor Tihomira Stanića prava stvar, što sam ja već, naravno, znao. Kada smo počeli da snimamo, Ejdus je treći dan nakon toga umro. Tika i ja smo imali tu senku smrti sve vreme i pokušavali da radimo kao da je sve u redu i kao da je on živ. Pokušali smo da se zabavljamo. Videćete da je to mešavina komedije i drame. Sve u svemu, bio je to novi poduhvat, nova stvar… imao sam motiv da napravim nešto što se razlikuje – kaže Marković.

23. FAF: Film Gorana Markovića “Mnoštvo i manjine”
Ekipa filma “Delirijum tremens” na konferenciji za novinare na FESTU, Foto: FEST

* Zbog čega ste se odlučili da bude televizijski film? Ispričan je filmskim jezikom. Zašto niste odmah pravili bioskopski film?
Prethodno sam radio jedan film sa televizijom koji se zove “Slepi putnik na brodu ludaka”. Imao sam dobra iskustva sa ljudima iz te kuće koji su dočekali da rade nešto što ih je stvarno zanimalo i što je bilo malo drugačije. Ti ljudi su i dalje bili na okupu i hteli su da rade nešto novo. To je za mene bilo važno, jer sam imao ekipu koja je vrlo motivisana i kreativna. Sa druge strane, ja sam već pet ili šest puta bio odbijan sa raznim projektima od strane Filmskog centra Srbije. Pretpostavljao sam da me smatraju za “staro gvožđe” i da im nisam više interesantan za kinematografiju. Pitanje je samo kojim putem smo došli do ovoga.

ZORAN SIMJANOVIĆ: Kako je nastala muzika za “Grlom u jagode”, “Nacionalnu klasu”, “Maratonce”…

* Kada kažete serija, koliko će ona imati epizoda, i kada će biti prikazana?
Četiri, biće prikazana na jesen. Zahvalan sam svim glumcima što su uspeli da svoj doprinos daju priči o glumcima. To je vrlo bitno, naročito Tika, zato što se ova stvar i tiče njega, ima paralele između njegovog života i života ovog lika. Ja sam ovo stvarno zamislio kao odu glumcu. Ovaj film se isključivo bavi sudbinom glumca. Ljudi koji konzumiraju glumačku umetnost imaju poseban odnos prema njima, i glumci prenose to njihovo osećanje, to se i njih tiče. Iako sam se bavio glumcem, to ne znači da se nisam bavio ovim trenutkom i ovom zemljom i ovom užasnom situacijom u kojoj se nalazimo. Na kraju krajeva, ako pogledate, glumci igraju znajčajnu ulogu u sveopštim protestima i reakcijama na stanje u ovom društvu. Glumci su u prvim redovima. Ljudi ih vole ne zato što se oni bave politikom, nego zato što oni ispoljavaju svoja osećanja.

E. A. / Izvor: FEST

Tihomir Stanić, Foto: FEST

TIHOMIR STANIĆ: Za ovakvu ulogu pripremaš se ceo život

– Nisam se pripremao za ulogu Dagija u “Delirijum tremensu”. To je jedna od onih uloga za koju se faktički pripremate celi život, celom karijerom i celim načinom svog života. Ja sam bio prisutan kada je nastala ideja o tom pozorišnom komadu. Predrag Ejdus je meni lično bio jedan od najdražih, iz nekih privatnih razloga i neke naše istorije. Mi smo zajedno igrali Geteovog Fausta u Narodnom pozorištu i u vreme kada smo radili tu predstavu Peca se razboleo.

RTS: U 2019. nove serije – “Pet”, “Kralj Petar Prvi”, “Delirijum tremens”…

– Imao je jedan ozbiljan zdravstveni incident. Posetio sam ga u bolnici, baš kada ga je i Goran posetio. Sa Goranom sam radio mnogo poslednju deceniju, pa sam bio upućen u ovaj proces (Delirijum tremens) i kada je postalo neminovno da ću igrati ja, a ne Peca, otišao sam kod njega da ga pitam šta on o svemu tome misli. On je rekao da je pretpostavljao da će Goran pozvati mene.

Snima se: “Delirijum tremens” sa Tihomirom Stanićem u glavnoj ulozi

– Postoji jedna slična scena u predstavi gde dolazi glumac koji treba da menja Dagija, a Dagi mu odgovori:”Pa nemaš ti taj sadržaj, nećeš moći”. Peca meni kaže:”Vidi, imao ona scena, ali neću ja da pravim aluzije na ovu našu situaciju. Pokušaj da odglumiš to kao da si se malo uvredio”. Peca je u sebi imao tu otmenost u svom stavu, i profesionalnom i privatnom.  Upravo sam tu otmenost i dostojanstvo Predraga Ejdusa pokušao da dotaknem – rekao je Tihomir Stanić.

POSTAVI ODGOVOR

Molim vas unesite vaš komentar
Molim vas upišite vaše ime ovde