Posle pilot-epizode na festivalima, odlične kritike za „Senke nad Balkanom“

0
177

Gledaoci s nestrpljenjem iščekuju početak emitovanja serije „Senke na Balkanu“ Dragana Bjelogrlića. Pilot-epizoda prikazana je na festivalima u Nišu i Sarajevu. A posle odgledanog pilota, do sada su izrečene samo pohvale i pozitivne kritike filmskih profesionalaca.

plakat senke nad balkanomFilmski i književni kritičar iz Beograda Đorđe Bajić smatra da će gledaoci dobiti pravu poslasticu. On je na Facebooku pohvalio i režisera i glumce i produkciju… A, rekao je i da jedva čeka da pogleda nastavak na malim ekranima.

Pala poslednja klapa Bjeline serije „Senke nad Balkanom“

– Svi koji me bolje poznaju verovatno mogu da pretpostavljaju da mi se na Sarajevo film festivalu od svega najviše gledala pretpremijera Bjelogrlićevih „Senki“. Zanima me domaće, to znate, a „Senke nad Balkanom“ su me posebno zaintrigirale iz dva razloga. U pitanju je Bjelogrlićeva produkcija, a oba „Montevidea“ ‘štujem i volim. Plus je u pitanju krimi misterija. Znači, Bjela radi žanr u kostimu. Moja šoljica čaja, da citiram Engleze. Elem, malo je falilo da ne prisustvujem ovoj pretpremijeri, pošto je sala bila nedovoljno velika da primi sve zainteresovane – mnogi su ostali ispred vrata. Žao mi je tih ljudi, pošto su propustili pravu poslasticu – napisao je Bajić.

senke nad balkanom

Premijera pilot-epizode serije Dragana Bjelogrlića „Senke nad Balkanom“ na SFF-u

– U najkraćem – „SnB“ je, na osnovu prikazanog pilota od 80 minuta (zapravo, spojene prve dve epizode), najbolji srpski TV igrani uradak u XXI veku. Ubedljivo. Sve ono što obično zameram srpskim serijama je ovoga puta izbegnuto. Nema razvlačenja scena i nabijanja minutaže. Produkcija je na nivou i ovo parče priče se završava uz prasak (i kotrljanje glave) na najzanimljivijem mestu. A, ne potpuno proizvoljno kao u gotovo svim domaćim serijama. Likova je zaista puno, ali ne smeta pošto su zanimljivi. Glumci su odlični – svi od reda. Čak i one koje obično ne volim da gledam, ovde su na visini zadatka.

MAGNIFICO: Postao sam lični kompozitor Dragana Bjelogrlića

senke nad balkanom– Posebno su mi se dopali Rusi koji su osvežili podelu (Nikolaj Šestak je hit), kao i kraća, ali veoma upečatljiva pojavljivanja Jovane Stojiljković, Tamare Krcunović i Viktora Savića. Miloš Timotijević je superkul, a ova serija mu omogućava da to i pokaže. Mislim da je u ovih 80 minuta predstavljeno četrdesetak likova i svi su mi, osim u jednom ili dva slučaja, bili zanimljivi i funkcionalni.

„Senke nad Balkanom“: Ruski glumac zaljubljen u Srbiju

– Zamah je veliki, nema one svedenosti tipične za Šotrine produkcije – lokacije su brojne, lepo oživljenje. Beograd iz 1928. deluje uverljivo, korišćen je sasvim dobar CGI da bi se u pojedinim scenama dočarao izgled prestonice. A, tu su i scene u Rusiji i Makedoniji. Neke lokacije su već viđene u ranijim serijama i filmovima, čak i u spotovima, ali to se nije moglo izbeći. Pojavljuje se, na primer, čuvena kuća iz Cecine „Kukavice“, što mi je bilo veoma simpatično. Bjelogrlić i scenaristi koriste HBO strategiju. U pilotu ima dosta golotinje i seksa, a bogme prsne i krv. Često! Uzbuđenja ne manjka. Lepo je to sve urađeno, zaista na nivou koji nije viđen na regionalnoj televiziji – objasnio je Đorđe.

senke nad balkanom– Da ne dužim, pošto bih mogao da pišem do sutra… veoma sam zadovoljan. Veoma. I jedva čekam da ostatak vidim na malom ekranu. Ono što je zanimljivo, a sa tim ću i završiti, jeste da serija deluje super na platnu. Bolje od većine srpskih filmova rađenih za bioskope. Raskoš, bato! Ako se ovaj kvalitet održi i u ostalim epizodama, „SnB“ će biti ultimativni srpski TV hit. Držim fige i svoje uzbuđenje delim sa vama – napisao je Bajić, a u komentarima je odgovorio i na neka postavljena pitanja svojih prijatelja. Dodao je da je glumac Miloš Somolov sjajan, kao i da je odlična Milica Gojković, koja tumači lik najmlađe prostitutke.

Filmski susreti: Glogovcu Gran pri „Naisa“, Koji „Manda“

Jedan od filmadžija koji je radio na seriji „Senke nad Balkanom“ otkrio je sledeće:
– Ispoštovali smo i HBO standard da jedna epizoda ima „bitku“. U našem slučaju biće to pucačina kakvu nismo videli od „Otpisanih“.

senke nad balkanom

Po reakcijama posle odgledane pilot-epizodi izgleda da je Bjela pogodio žicu publike. Zadovoljan onim što je snimio, a i video u pilotu, je i glumac Gordan Kičić.
– Prvi put sam odgledao epizodu i veoma sam srećan što sam deo ekipe jer ovakvu seriju još nismo imali na ovim prostorima – rekao ej za „Blic“ Kičić, jedan od glavnih protagonista, koji u seriji tumači lik Alimpija Mirića.

MARKO ŽIVIĆ: Ako ne bude posla u glumi, voziću taksi

Gordan je dodao da je u Nišu, na nedavno završenim Filmskim susretima, posmatrao reakcije publike.
– Bilo je sjajno. Publika je pratila bez daha i dobili smo ogroman aplauz. U Niš je uvek lepo doći naročito za vreme filmskih susreta, a posebno povodom „Senki“.

senke nad balkanomSerija „Senke nad Balkanom“ autora Dragana Bjelogrlića počeće sa emitovanjem 21. oktobra na RTS, ali i na još nekoliko televizija u regionu – na nacionalnim televizijama Makedonije, Crne Gore, Republike Srpske i na Federalnoj televiziji.

Laušević ponovo na „daskama koje život znači“

– Ovo je dosta hrabar poduhvat. Trebalo je dosta znanja i energije, para i truda da se to izgura. Biće 10 epizoda, svaka epizoda ima svoju priču – rekao je u Nišu Dragan Bjelogrlić koji uz Danicu Pajović, Dejana Stoiljkovića i Vladimira Kecmanovića potpisuje scenario za ovu seriju koji je nastao prema priči Stevana Koprivice.

D. D. / Izvor: Facebook, Blic

POSTAVI ODGOVOR

Molim vas unesite vaš komentar