MADRID ZA DŽABE: Nagradno putovanje osvojeno preko Facebooka

Beograđanin Branko, koji godinama živi i radi u Torontu, podelio je sa nama još jednu zanimljivu priču. Novi putopis je iz Španije, ali još interesantnije je kako je sa suprugom Majom krenuo na ovaj put. Nagradno putovanje osvojeno je preko Facebooka!

Nagradno putovanje osvojeno preko Facebooka

Priča koja sledi ima zanimljiviji uvod od razrade, teme i zaključka. Zato sam prinuđen da ubacim uvod u uvod.
Moja supruga Maja i ja smo kao studenti bili u Barseloni i oduševili se. Ona je bila na praksi, a ja sam joj bio u poseti. Toliko smo bili zaljubljeni u grad, da smo maštali kako ćemo u njemu jednog dana živeti, ako ne ranije, ono bar u penziji. Prijatelji su nam govorili, istina da su Gaudi i njegove čudesne građevine zavodljivi, ali sačekajte sa odlukom kada vidite – Madrid.

TOLEDO: Na raskrsnici hrišćanstva, islama i judaizma
Gran avenija Madrid
Gran avenija

Tako smo u oktobru 2016. rešili da Majin jubilarni rođendan (nije važno koji) proslavimo u Madridu. Ostali smo u njemu četiri dana, videli sve što su razni turistički vodiči preporučivali, i bili apsolutno očarani. Utisak koji je preovladao posle svega – grad je kraljevski i odiše nenametljivim bogatstvom, lepotom arhitekture, čistoćom širokih ulica, uvek lepo obučenim i ljubaznim građanima. Kraljevska palata, Prado sa Gojinim golom i obučenom Majom, Thyssen-Bornemysza muzej sa Vorholom i drugim pop artistima, muzej kraljice Marije sa Pikasovom „Gernikom“… puno hodanja i, da citiram Kozmetiku, „utisaka puna glava“! Toliko smo se lepo proveli, ili što bi naša kuma rekla „svetski“, da smo rešili da odmah počnemo da štedimo kako bismo ponovili to iskustvo i naredne godine.

ODMOR U FRANCUSKOJ: Gurmanski centar sveta i okolina
Madrid uoci referenduma u Kataloniji
Madrid uoči referenduma u Kataloniji

Tu dolazimo do pravog uvoda, koji je najzanimljiviji deo cele priče. Opčinjena Španijom, Maja je počela da prati na Facebooku Ministarstvo turizma Španije. A, oni su u martu na FB pokrenuli nagradnu igru „Koliko poznajete Madrid“. Kviz se sastojao od četiri fotografije Madrida, trebalo je pogoditi šta je na njima u što kraćem vremenu, i ime ti ide u bubanj iz koga će za dva meseca izvući pobednika.

Pogled na Prado

Već sam zaboravio na celu epizodu, kada sam dobio SMS od Maje:“Dobila sam poruku da sam osvojila nagradni put u Madrid. Verovatno je neka prevara pošto mi traže foto pasoša“. Pozvali smo Ministarstvo turizma Španije i ispostavilo se da nije prevara. Dobili smo zaista dve povratne karte avionom, tri noćenja sa doručkom u NH hotelu po našem izboru (maksimum četri zvezdice), i jednu tapas večeru. Pošto smo datum za naše planirano putovanje bili utvrdili, posle nedelju dana smo već imali i avionske karte, a i potvrdu hotela u našim rukama. Tako smo se uverili da nije baš sve prevara što se reklamira na FB.

Zeleni Dablin – Crna bara
brokoli madrid  Retiro parkom
Retiro park i drveće koje podseća na džinovski brokoli

Pošto smo se iznenada zatekli sa „viškom para“, jer su nam prevoz i smeštaj već plaćeni, rešili smo da pristupimo planiranju našeg puta hedonistički. Obavezni turistički deo smo već odradili 2016, tako da smo mogli da budemo opušteni i da uživamo u gradu punim plućima.
Hotel nam se nalazio u prelepoj Salamanca četvrti: mirne uličice u senci bujnog drveća, prepune malih butika i prodavnica (naravno, sa tašnama i cipelama!), tapas barova i kafića. Popodne smo proveli šetajući Retiro parkom, da bismo završili u senci, kako je Andrija Miloševic to slikovito predstavio – brokolija! Drveće je naime tako precizno ošišano da izgleda kao džinovski brokoli.

IZ UGLA JEDNOG OCA: Kenija za omladince
Gran avenija MADRID ZA DŽABE: Nagradno putovanje osvojeno preko Facebooka
Gran avenija

Večeru smo bili zakazali u restoranu čiji meni se sastojao iz samo dve stavke – 20 i 25 momenata. Mi smo se odlučili za prvi. Svaki momenat je bio jelo od jednog ili dva zalogaja, servirano na velikom tanjiru i sa čašom vina koje odgovara tom jelu. Pošto nam je to bilo prvo veče posle noći provedene u avionu, već posle šestog momenta smo postali pospani. Maja je napravila početničku grešku, ispijajući svako vino koje joj sipaju, a konobari čim bi videli praznu času požurivali bi da dospu. Dok je shvatila kako usluga funkcioniše, vino ju je već uspavalo.

KUBA: Čarobne plaže, taksi kolektivo, ples i pesma veselog naroda
Restoran sa crnim hlebom MADRID ZA DŽABE: Nagradno putovanje osvojeno preko Facebooka
Restoran u kojem služe očaravajući crni hleb sa narandžinom korom

Ukus i prezentacija jela su stvarno bili neponovljivo iskustvo. Maju je najviše oduševio pravi pravcati kamen, kao da je izronjen sa plaže u Bečićima. Kada ga je zagrizla, otkrila je da je napravljen od topljenog sira. Ja sam pak bio oduševljen nečim sasvim drugim, toliko da sam to morao da priznam glavnom kuvaru koji je na kraju večere došao da nas pozdravi, zahvali nam se na poseti i pita kako nam se hrana svidela. Naime, njegov otac drži pekaru u Barseloni i dvaput nedeljno mu šalje hleb koji služi gostima uz večeru. Crni hleb sa narandžinom korom je bio za mene vrhunac večere! Hleb koji ima ukus kao da jedete jafa keks. „Svaka vama čast na dve Michelin zvezdice, ali vaš otac je pravi majstor!“, rekao sam mu. Glavni kuvar se nasmejao, a onda mi šapnuo – „Slažem se“.

BAJKOVITA TURSKA: Jezero soli, Kapadokija iz balona, podzemni grad i ronjenje
Zeleznicka stanica u Toledu MADRID ZA DŽABE: Nagradno putovanje osvojeno preko Facebooka
Na železničkoj stanici u Toledu

Sutradan smo vozom otišli do Toleda. Na ovim stranicama ste već čitali o tom srednjovekovnom gradu, pa vas neću zamarati. Pomenuću samo nešto što je izostavljeno, ali nemojte reći „ko o čemu, on samo o hrani“. Postoji prodavnica pri samostanu koji od davnina pravi poslastice od marcipana. I to je za mene zasladilo ovaj izlet.
Grad je poznat po arhitekturi, crkvi koja prilično neupadljivo izgleda spolja, ali unutra krije neprocenjivo bogatstvo, pa El Greku, kao i prodavnicama porcelana, i onima koji prodaju mačeve, koplja, štitove… i, najbolje na svetu – grickalice za nokte. Imajući sve to u vidu, iznenadili smo se kada smo na železničkoj stanici videli znak da je u voz zabranjeno unositi mačeve, koplja i štitove. Srećom, grickalice za nokte nisu branili.

Madrid
madrid kroketi sa Iberiko sunkom MADRID ZA DŽABE: Nagradno putovanje osvojeno preko Facebooka
Kroketi sa Iberiko šunkom

Poslednji dan u Madridu smo proveli šetajući Gran avenijom, uživali u fasadama spektakularnih zgrada, da bismo završili na pijaci i … (opet on) naslađivali se pečenim pimento papričicama i kroketima sa „Iberiko“ šunkom.
Sada štedimo pare, oktobar će brzo, a Madrid vredi posetiti najmanje još jednom.

Pimento papričice MADRID ZA DŽABE: Nagradno putovanje osvojeno preko Facebooka
Pimento papričice

Tekst i fotografije: Branko Bošković, uz asistenciju supruge Maje

POSTAVI ODGOVOR

Molim vas unesite vaš komentar
Molim vas upišite vaše ime ovde