EXIT PUSTOLOVINA: Moje leto ljubavi

518

Apsolvent Ana Dušanić iz Beograda posetila je nedavno završeni Exit festival. U Novom Sadu bila je i ranije, upoznavala ga sa prijateljima, rođacima, i svaki put iz nekog drugog ugla. I na muzičkom festivalu je već bila, ali ovaj put doživela ga je baš kao što je i bio ovogodišnji slogan – kao Exit Leto ljubavi.

Ana Dušanić exit
Novi Sad za zaljubljene – Ana i Luka

Drugu godinu za redom posetila sam Exit festival u Novom Sadu. Ovog leta, avantura je imala potpuno drugačiji šmek. Prva razlika je bila što sam prošle godine išla sa mlađom sestrom i njenim drugaricama, a ove, iako je ista ekipa ludovala opet na festivalu, ja sam odlučila da idem sa dečkom. Prethodnog leta sam sestri i njenim prijateljicama prepustila sve u vezi sa rezervacijom smeštaja i prevoza, kupovinom karata, i celokupnom organizacijom i planiranjem višednevnog provoda. Uopšte se nisam bavila tim stvarima. A, ove godine sam sve to morala sama da uradim. Ne žalim se, uživala sam!

Još sredinom aprila sam kupila karte na popustu. Već tada je bilo teško naći smeštaj po povoljnim cenama, a na dobrom mestu, koje je nama odgovaralo. Prošle godine smo bile smeštene u blizini Petrovaradinske tvrđave, na samo pet minuta hoda do festivala. Ovog puta, čim sam počela da tražim smestaj, shvatila sam da nema šanse da budemo na tako dobroj lokaciji. Posle višednevnog surfinga po Internetu, preko sajta Booking uspela sam da rezervišem, na prvi pogled, solidan apartman. Super, mislila sam tad, veliki posao je završen, mirna sam do polaska na Exit i u Novi Sad.

Otkazane rezervacije
Exit accessories

Prvo razočarenje desilo se dve nedelje pred put na festival. Dobila sam mejl od vlasnika apartmana, da moja rezervacija “puj pike ne važi”. Navodno došlo je do greške, “moja” soba je izdata, odnosno nekom rezervisana još početkom aprila. Psovala sam, jadikovala, pisala mejlove, žalila se zbog neodgovornosti i neorganizovanosti… Ko je išao ikada na Exit, zna da je gotovo “nemoguća misija” naći smeštaj dve nedelje pred početak festivala. Naravno, po nekoj normalnoj ceni. Nisam bila toliko ljuta što je apartman zauzet, nego što je vlasnik imao dva meseca da mi javi da su napravljene duple rezervacije, a on je to da uradio u poslednjem trenutku. Ista sudbina je zadesila i moju sestru. Ispostavilo se da je soba koju je rezervisala sa prijateljicama takođe izdata nekom drugom. Mogla sam da se pušim kao ekspres lonac, ali slaba vajda od toga.

Izvukla sam pouku za ubuduće. Ako opet budemo išli na neki veći festival, nećemo rezervisti smeštaj online. Posle nekoliko sati intenzivnog traženja, zvanja svih mogućih hotela, hostela, apartmana, uspela sam da nađem Exitovu orgaznizaciju – Exit trip. Preko nje sam rezervisala sobu u studenskom domu.

Moja sestra Jelena sa drugaricama na ulazu na Exit
Žurka počinje u vozu

Nekoliko dana pred polazak odlučili smo da ćemo do Novog Sada – vozom. Karte su po pristupačnim cenama, a i čula sam brojne priče da baš tu počinje zezanje i žurka, zagrevanje za Exit. Treba proveriti!

Pozdrav sa Exit Leta ljubavi – Luka i Ana

Zaista, tako je bilo. Kako samo ušli, u punom vozu krenula je da gruva muzika. Za drugi minus na Exit avanuturi, sama sam kriva. Kada smo stigli u Novi Sad, shvatila sam da sam zaboravila da ištampam mejl sa informacijama o našim rezrvacijama. A to su naglasili da mora da se uradi. Tako smo moj Luka i ja, sa sve koferima u rukama, krenuli da tumaramo ulicama, tražeći kopirnicu. Problem je brzo rešen. Ljubazni građani su nam izašli u susret i olakšali potragu. Na navigaciji smo videli da je naš smeštaj desetak minuta pešaka udaljen od mesta na kome smo se zatekli. Bingo, ne moramo taksijem, trošak manje.

Sa predstavnikom Exit trip organizacije došetali smo do studenjaka. Soba nema sličnosti sa onom u hotelu sa pet zvezdica, ali nismo se tome ni nadali. Na brzinu smo se smestili i uputili ka centru grada. Hteli smo da pojedemo nešto, pa da odemo na festival.

Prvog dana smo došli prilično rano na Tvrđavu. Kao “iskusna” egzitašica, želela sam dečka da sprovedem kroz sve stejdževe, posto mu je ovo bio debi na Exitu. Videla sam prvi put potpuno praznu Dance arenu. Ko bi rekao da će za samo nekoliko sati slika biti potpuno drugačija. Onda smo se šarali po telu fluorescentnim bojama koje svetle u mraku na Tunel stageu. Prvi put sam stigla da odem na Silent disco stage. Lane nikako nisam uspela da ga posetim.

Malo smo se šarali
Plesni performans

Silent disco je odmah postao mom dečku omiljena bina na Exitu. Tu vam daju slušalice, preko kojih slušate DJ-a koga izaberete. Imate opciju da birate između dva koja puštaju muziku u tom trenutku. Nama je bilo zanimljvo kada ide neka popularna pesma, skinemo slušalice sa ušiju i onda čujemo kako svi oko nas pevaju.

ana exit
Slušalice na ušima, Silent disco stage

Posle smo svratili i na Latino stage. Bio nam je interesantan jer kada smo došli do njega, puštali su salsa muziku. A mi smo protekle godine pohađali časove salse u školi Al Centro, pa smo imali priliku da pokažemo figure i plesne korake koje smo tamo naučili. Nismo bili loši!

Sledeća stanica – Main stage. Tamo smo đuskali uz Liama Gallaghera, Lost Frequenciesa, i našeg ubedljivog favorita večeri – Alana Walkera. Imali smo priliku da vidimo dečka u publici, koji je napravio svoj performns tokom nastupa Alana. Bilo je jasno da je na nekim teškim drogama, ali o tome nećemo. Oko momka su ostali napravili krug, pošto je on bacao šljunak sa poda po sebi. Naravno, i po ljudima koji su bili u njegovoj blizini. Iako dečko nije znao gde se nalazi, njegovi plesni pokret su bili fantastični. Reklo bi se da u treznom stanju negde trenira break dance. Dubio je na glavi, pravio salto i prevrtao se na nekoliko načina. Na kraju je dobio gromoglasan aplauz. I time se naš prvi dan na Exitu završio.

Alan Walker na Main stage, moj favorit večeri
Štrand je super

Sledećeg dana smo ustali oko 11h, posle doručka vratismo se u sobu da se spremimo za odlazak na Štrand, a i da probamo da spojimo naše odvojene krevete. Kada smo pomerili Lukin ležaj, zgradio nam se život. Po celoj dužini, i oko 30 cm u visinu, pravo carstvo prašine! Ko zna kad je tu poslednji put čišćeno?! Vratismo krevet nazad i napustismo sobu. Bio je to prvi signal da “debelo” nešto nije u redu sa našim smeštaj. Primetili smo i nekoliko buba da gamižu po sobi, ali ni to nas nije nešto preterano zabrinulo. I kod kuće imamo kućne ljubimce, doduše pse i mačke, ali ne budimo sitničavi…

I prošle godine sam se super provela na Štrandu. Jedva sam čekala da se ponovo tamo izležavam na suncu, kupam i uživam. Kako Luka ima osetljivu kožu iznajmili smo ležaljke i suncobran u kafiću na plaži. To je ona već klasika – dobijaš ih uz naručeno piće. Štrand je fenomenalan! Prelepa, čista plaža, fina reka, zanimljivi kafići sa dobrom muzikom. Neki imaju i pena party preko dana. Ulaz na Štrand je samo 50 dinara, a otvoren je do 19h. Tu se nalazi i Exit kamp, pa je žurka ceo dan.

ana exit strand
Na Štrandu
Exit after party

Ove godine je Exit uveo after party, koji je trajao od 8h do 14h, a ulaz je bio 500 din za posetioce festivala. Zbog toga je verujem Štrand bio nešto prazniji nego prošle godine. Mi nažalost nismo imali snage da odemo i na to dnevno partijanje. Ali, čuli smo od prijatelja da je bilo interesantno.
Na Štrandu smo uzeli dve nes kafe, a kada smo plaćali račun, konobar nam se izvinjavao. Reče da su cene pića skuplje zbog Exita. Očekivali smo neku cifru od koje će nam se zavrteti u glavi, međutim naš račun je bio 340 din. To je manje nego u kafićima Beogradu. Zapitala sam se koliko je tek jeftin Novi Sad kada nije u toku Exit.

Idealno prevozno sredstvo u Novom Sadu
Bicikl – idealno prevozno sredstvo

Dok smo uživali na Štrandu, smislili smo da bismo mogli da iznajmimo bajseve do ponedeljka. Istraživanje po Internetu dovelo nas je do NS bike. Kada smo stigli, videli smo samo parkirane bicikle i apart koji stoji pored njih, što nas je zbunilo. Pokušavali smo bezuspešno da provalimo kako to sve funkcioniše. Na kraju nam je pomogao jedan par i objasnio.

Za neupućene poput mene da pojasnim kako to funkcioniše u Novom Sadu. Imate dve lokacije na kojima možete da nabavite karticu po ceni od 500 din. Sa njom svuda u gradu gde postoji ovakvo mesto za iznamljivanje možete uzeti bajs, i vratiti ga na bilo kojoj lokaciji. Kada ubacite karticu u apart, imate izbor – hoćete li rentirati bajs na sat (20 din/h) ili na ceo dan (100 din/dan).

Sestra sa društvom

Nažalost bio je kraj radnog vremena, i kućica u kojoj se prodaju kartice je bila zatvorena. Pogledali smo po Internetu gde još možemo da iznajmimo bicikle. Pozvali smo Fanatic prodavnicu, i imali sreće da su im ostala baš još dva bajsa, koji su mogli da se iznajme na više dana. Radnici su bili više nego ljubazni, cena po danu 500 din. Seli smo na bicikle i krenuli da se provozamo gradom.

Novi Sad je savršeno mesto za vožnju bajsom. Em, svuda ravno, em skoro svaka ulica i uličica ima biciklističku stazu. I na svakom ćošku – parking za bicikle. Naše poslednje stajalište pre Exita je bio Dunavski park. U blizini smo uzeli hranu za poneti, pa napravili mali piknik na travi. Park je bajkovit, fanatastično uređen, jezerce, sveže pokošena trava. Toliko je čist, da ni opušak od cigareta nismo našli. Kada smo završili sa klopom, uputili smo se ka sobi da se sredimo i presvučemo. Da smo samo znali kakav nas horor čeka…

Horor sa bubama

Kako smo otvorili vrata sobe, kao da smo se našli u horor filmu. Bube na sve strane, po podu, zidovima, krevetu, našim stvarima… Ni Luka ni ja se ne plašimo životinja. Ni velikih, ni malih. Nisu nam gadni ni insekti, ni gmizavci, ali ono što je bilo pred našim očima izgledalo je jezivo. Nismo se usudili ni da uđemo u sobu, samo smo lagano zatvorili vrata. Sišli smo do recepcije da se žalimo. Momak, zadužen za nas koji smo bili smešteni preko Exit tripa, samo reče da se upišemo na spisak, kao i svi ostali. Jer, uskoro dolazi neko od ljudi odgovornih za takve situacije iz agencije. Bili smo osobe iz tridesete sobe, koje se žale na bube!

Grmi muzika na Exitu danju, noću, zorom – Fusion stage, Trance stage i Guarana No Sleep stage

Sam spisak “sobe u kojima su se pojavile bube” je bio poprilično komičan. Osim imena, ljudi su pisali i komentare:”U pomoc! Svuda oko mene su!”, “Imamo pet velikih, tri srednje i desetak malih buba”, “Nisu se bube sad pojavile, oduvek su bile tu”… Ubrzo se pojavio čoveka iz agenije i rekao da samo pokupimo naše stvari, pa nas vodi u drugi dom. Mislim da se nikada brže u životu nisam spakovala. Jedino što sam narednih nekoliko sati imala osećaj kako bube šetaju po meni. Kako je novi dom bio na drugom kraju gradu, zamolili smo čovek iz agencije da nam prenese stvari kolima, a mi smo se do tamo dovezli bajsevima. Novi smeštaj je bio daleko bolji, samim tim što nije imao bude, prostraniji i čistiji. Eto, sreća u nesreći.

Krilca na desetku!

Zbog cele zbrke oko selidbe, zakasnili smo 15 min na nastup Years and Years, ali nismo mnogo propustili. Pošto smo bili iscrpljeni, te večeri smo kraće ostali na Exitu. A i hteli smo da se naspavamo za sledeće veče, kada su nastupali brojni izvođači koje smo iščekivali.

Nastup Nine Kraviz

Naredni dan obilazili smo Novi Sad biciklama. Bilo je super! Lep grad, zanimljiva mesta, fini i ljubazni ljudi. Od vožnje smo ogladneli, pa seli u restoran brze hrane “Buffalo Wings”. Mmmm, pri spomenu ovog mesta, krenula mi je voda na usta. Jer, tu smo jeli najbolja ljuta krilca na žaru ikada napravljena. Meso je bilo toliko mekano da je klizilo sa kosti. Ako posećujete Novi Sad, prepručujemo da obavezno svratite i jedete tamo.

U centru smo parkirali bajseve, pa pre Exita svratili na kej da popijemo po pivo. Tu se inače svi okrepljuju pre festivala. Kej je bio toliko krcat da nismo imali gde da sednemo. Na kraju smo seli na stepenice ulaza u zgradu preko puta keja. Inače, kada smo sutradan ujutru prošli ovuda, kej je blistao – skroz očišćen od smeća! Bravo za vredne Novosađane i komunalce!

Čini mi se da su ove godine posetioci Exita pratili trend Leta ljubavi i obeležavanja 50 godina hipi pokreta. Na sve strane mogle su se videte devojke i momci sa nekim obeležjem u tom fazonu, išaranih lica, ruku, nogu ili posutih šljokicama.

Đuskanje celu noć, pa vožnja bajsom
Sjajan nastup Jasona Derula na ovogodišnjem Exitu

Trećeg dana Exita na mene je najveći utisak ostavio Jason Derulo. Imao je odličnog DJ-a, prateće vokale, a ubedljivo najbolji su bili plesači. Svaki od njih je njih tokom nastupa dobio svojih pet minuta da se predstavi sa nekom plesnom tačkom. Jason je pevao sve, i stare, i nove pesme, a tokom izvođenja numere “It girl” je izveo devojku na binu iz publike. Moja sestra stajala je odmah pored te devojke. Pošto je veliki fan Jasona Derula verujem da se pojela iznutra što nije imala sreću da nju izvede na binu.

Ja sam se zatim uputila ka Dance areni na nastupe Robina Schulza i Duke Dumonta, a Luka je odlučio da istražuje ostale bine. Kada smo se ponovo našli u foodlandu, ispričao mi je za novi stage, na kom je muzika u fazonu Bube Koreli i Jala Barata, pošto ne znam kako bih drugačije opisala taj stil muzike. Sad stvarno na Exitu ima za svakog po nešto.

Tamo smo upozanli zanimljiv par, nekoliko godina stariji od nas. Pričali su nam o Demofestu u Banja Luci, za koji sam prvi put čula tek ove godine. I rekli su nam da obavezno moramo da ga posetimo, jer je festival veoma zanimljiv, odličan provod i još bolja muzika. Kada smo se razišli sa njima, odlučili smo da jutro dočekamo na Regge stage uz laganu muziku. Pošto smo prešli most, otišli do centra, seli na svoje bicikle i uputili se ka domu. Misilila sam da će mi biti naporna vožnja posle igranja cele večeri, ali baš naprotiv, jako mi je prijala.

Poslednji dan

Četvrti dan – opet bajsevi i pravac centar Novog Sada, gde nas je čekalo društvo. Uživali smo ceo dan u baštama kafića uz kafu i voćne koktele. Iskoristili smo prilku da poslednji put tokom ovog boravka, sednemo i uživamo u lepoti Dunavskog parka.

Mali odmor na zemlji na putu do Dance Arene

Poslednje veče Exita imalo je brojne sjajne izvođače. Avangardni nastup Roisin Murphy, pa sjajni Rag‘n’bone man, zatim čuveni Hardwell (za mene je on imao najbolji nastup). Iščekivali smo Ninu Kraviz, a kako nam je ostalo još dva sata, otišli smo do Explosion stage gde je bila uglavnom metal muzika. Ne znam zašto, ali jedino na tom stageu imaju stolovi i stolice. Spustili smo se tu, kako bismo malo odmorili, ali nam to nije pošlo za rukom. Kako smo mrdali glavama uz ritam muzike, prišao nam je jedan momak i zamolio nas da ustanemo i igramo sa njim. Bilo nam je žao da ga odbijemo, pošto je stage bio poprilično prazan. Ustali smo i krenuli da skačemo. Valjda smo nas troje bili zanimljivi, pa su nam se ubrzo pridružili mnogi u đuskanju.

Uz “Orthodox Celtse” na Fusion stageu i zvuke irske muzike dočekali smo jutro. Oko nas su ljude spavali na lejzi-begovima, koje su dovukli sa stagea pored. Ubrzo smo krenuli ka Dance areni. A tamo je bilo krcato, nije imalo prostora da se pomeriš. Nekako smo kroz masu uspeli da dođemo do ulaza na No Sleep stage, i odlučili da igramo uz deep house, dok se Dance arena malo ne isprazni. Oko 7h ujutru smo otišli da čujemo Ninu Kraviz, gužva je i dalje bila ogromna. Bilo je lepo, ali umor nas je savladao. Za razliku od moje sestre Jelene, koja je ostala do kraja, Luka i ja smo izdržali još pola sata.

Jedva čekam sledeći Exit

Nismo morali da žurimo sa napuštanjem sobe, pa smo odspavali duže. Čak smo zakasnili i na voz, koji je kretao sa stanice u 16h. Ipak, stigli smo da se ukrcamo, jer je voz, na našu sreću, kasnio. U vozu je opet bila dobra ekipa, orila se muzika, i tako se naša Exit avantura završila.

Kada se svi utisci saberu, bilo je lepo iskustvo – čak i sa sve bubama! A u Novi Sad jedva čekamo da ponovo odem. Oduševljeni smo gradom, načinom života, ljudima. Moja preporuka ili savet za one koji bi da posete Exit: 1. smeštaj rezervišite ili potvrdite obavezno u telefonskom javljanju; 2. iznajmite bicikle (najlakši, najbrži i najjeftiniji način transporta u Novom Sadu); 3. ponesite sa sobom marame ili maske za lice, ukoliko ne želite da se gušite od prašine. I, naravno, čuvajte se buba u studenskom domu!